Arg på min kropp

Sen jag blev sekundärt barnlös har jag hela tiden känt att min kropp sviker mig. Hittills har ju utredningen framförallt visat att det är min sambos spermer som krånglar, men ändå känner jag frustration mot min egen kropp. Jag borde ha ägglossning när som helst i dagarna, men tydliga flytningar har ute blivit. Jag har känt en del molande värk, men utan flytningarna tror jag inte att jag har ägglossning. Under de senaste 14 månaderna när jag haft stenkoll på min kropp har det bara hänt att ägglossningen uteblivit en gång. Då kom inte några flytningar och molandet uteblev. Är det kanske dags igen? Egentligen spelar det ingen roll. Med 0,2% spermier blir det ingen bebis denna månad, men jag vill ändå att min kropp ska fungera. Det känns som en trygghet i allt det andra som jag inte kan styra över. Det finns liksom inget jag kan göra för att bli gravid. När jag lämnat mina sista prover ska jag börja med rosenrot igen och ta det varje dag genom menscykeln månad för månad. Ägglossningarna ska vara tipp topp om det nu råkar finnas spermier till hands. Rosenroten ger mig också mer energi och glädje. Just nu kan jag hålla mig för skratt.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: