Sista pusselbiten

Nu är det dags att lämna de sista proverna i vår utredning inför ivf. Med en utredning som skett på tre olika ställen är det nu dags för den sista pusselbiten. Det handlar om infektionsprover. Prover som jag misstänker inte kommer vissa nåt särskilt, men som är obligatoriskt för att vi ska få genomgå ivf. Och då får ytterligare nålstick läggas till samlingen.
Under veckan ska jag även försöka få tag i vår lokala gynekolog och berätta vilken klinik som vi bestämt oss för samt att mensen kom i lördags. Uppgiften är inte helt lätt eftersom barnmorskan som vi haft kontakt med har semester och inga meddelanden kan lämnas på den vanliga telefonsvararen på mottagningen. Ingen uppgift känns dock för stor just nu. Vi ska lösa det här också.
Idag är även första dagen efter semestern så min hjärna är inte helt på topp. Jag har under förmiddagen gått igenom min jobbkalender och gjort inre mentala anteckningar ang. när vår ivf troligen kan ske. Den tänkta veckan sen hyfsat lugn ut än så länge. Speciellt pirrigt var det att titta ett par veckor framför det och tänka är jag gravid då?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: