Ny vecka!

Idag gick jag in i vecka 6 (5+0) om jag utgår från min ägglossningsdag. Snart närmar sig tidpunkten då Flingans hjärta ska börja slå. Det känns i alla fall som om det verkligen är full aktivitet just nu i livmodern. Rent fysiskt håller molvärken i sig. Jag börjar även märka av hormonerna som rusar runt och jag har minimalt med tålamod och lätt till tårar. Jag är trött, men kan ändå inte sova. Drömmer oroligt. Trots allt kaos har lusten kommit tillbaka. Det kommer dock fortfarande ut stora klumpar crinone, trots att jag slutade för fyra dagar sen. Det är inte så mysigt och även lite stressande, för rädslan finns ju där för att de ska vara blodiga eller bruna. Hittills är de enbart vita eller grågula.
Illamåendet håller på att stegras. Med sonen kräktes jag för första gången på 6+0. Jag passar därför på att njuta av mat medan jag kan. 
Idag provade jag för första gången ett par mammajeans och gravidblus som jag köpt på nätet. Det kändes speciellt, men jag vågade inte riktigt ta steget och klippa av lapparna ännu. Jag vet faktiskt inte vad jag väntar på. Är det dumt att utgå från att Flingen ska klara sig? Ultraljudet i januari känns långt bort.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: