Minnen

Helgen var underbar. Vi har njutit av solen och värmen. Lekt i sandlådan och tömt skor som blivit fulla med sand. Plockat fina vårblommor, sonen plockade blå och jag vita. Vi har grillat korv ute för första gången i år. Alldeles fantastisk var helgen, men ändå gjorde det ont. Våren påminner mig om våren för tre år sedan när sonen växte i magen. Mitt illamående gav sig då och jag kände de första fladdrande rörelserna. April, maj och juni var mina allra underbaraste gravidmånader. Nu kommer jag med all sannolikhet gå igenom dem som ickegravid... De enda ryckningarna som jag känner i magen är tarmarna som arbetar. På den tiden kunde jag på skoj skämta om hur fertil jag var som blev gravid på första försöket... Nu skämtar jag inte så mycket alls och definitivt inte om min fertilitet.  Var jag för kaxig?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: