Solsken efter regn

Efter regn kommer solsken säger ordspråket. Just nu verkar det stämma både när det gäller höstvädret och min sinnesstämning. Jag kan inte riktigt beskriva lättnaden över att kunda andas fritt igen. De senaste veckornas mörker har lättat något. Jag vågar dock ännu inte tro att det är något betående utifrån vår situation. En situation där vi faktiskt inte kan påverka utgången över huvudtaget. Mer än att vi har sex, fortsätter göra ivf och kollar upp mitt myom.
Men just nu lägger jag den biten åt sidan och njuter istället av att ha fått tillbaka lite glitter i ögonen. De senaste dagarna har jag kommit på mig själv med att krama och pussa på sambon. Jag har också skrattat av ren och uppriktig glädje och uppskattat de små sakerna i vardagen. Att sonen berättar att han tycker om mig. Att jag haft ett bra patientmöte. Eller att solnedgången på hemvägen vacker.
Ikväll stundar det ishockeymatch. Mitt livs första, men ett måste när man bor i en riktig hockeystad och jag har trots allt bott här i fyra år nu. Det är ett gäng från jobbet som ska gå. Och jag ser verkligen fram emot det, trots att jag inte är det minsta sportfåne. Men en hamburgertallrik och ett glas vin ska bli trevligt.
 
Kram till er läsare som fortsätter att kika in här i regn som solsken!
1 Lina:

skriven

Kul att höra!! Man får försöka att rycks upp sig även om allt går emot en. Sällan någon annan gör det:-) Hoppas det blir en trevlig kväll!

Svar: Så sant. Egentligen är det ju bara man själv som kan påverka hur man mår, även om yttre omständigheter kan underlätta eller försvåra. Tack, jag hade en riktigt trevlig kväll :). Ha det fint!
langtaneftersyskon.blogg.se

2 Meangeleyes:

skriven

Skönt att det känns bättre emellanåt!
Mitt myom håller sig fortfarande osynligt och jag har heller inte känt av det på länge så de verkar ju kunna komma och gå lite som dom vill!

Jag är lite nyfiken på vad du jobbar med/som??

Svar: Det är ju bra om myomen kan variera. Vi får se hur det ser ut nu. Jag vet ju att ivf-behandling kan göra att de växer till sig. Jag jobbar inom vården, men i ett yrke som brukar klassas som paramedicinskt. Exakt yrkestitel håller jag för mig själv eftersom min yrkeskategori inte är så stor och jag vill försöka behålla min anonomytet :).
langtaneftersyskon.blogg.se

3 Lin:

skriven

Åh, så härligt att läsa!! Jag är glad för din skull!!
Då finns det kanske hopp för mig med :-) Kramar till dig!

4 Maria:

skriven

Va glad jag blir av att läsa ditt inlägg, skönt med solsken🌞Det är du värd!
Själv har jag mens, igen, ännu ett misslyckande. Men vet du, jag har också solsken, trots allt. . Den här gången har inte de röda dropparna lyckats grusa min tillvaro, jag känner glädje mitt i sorgen, och det känner jag tacksamhet för. Istället för att känns ilska över min kropp som inte kunde den här månaden heller, så känner jag kärlek för en kropp som kämpar och hoppas. Vår tid kommer❤Stor kram!

Svar: Tack snälla du! Härligt att höra att du också hittat lite glädje igen. En regelbunden mens är i alla fall ett tecken på att din kropp gör allt den kan för att du ska kunna bli gravid. Man får försöka se det så... Även om själva graviditeten dröjer ibland. Kram tillbaka!
langtaneftersyskon.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: