När allt bara är bra

 
Jag tänkte att det kunde vara dags för en liten uppdatering. Gravidveckorna har flutit på den senaste tiden. Jag känner att jag inte har så mycket att skriva om längre. Långsamt börjar jag allt mer lämna tankarna på barnlöshet på ett behörigt avstånd efterhand som jag känner bebisen busa och växa i magen. Jag mår allt jämnt bra och har inte heller något att beklaga mig över i min graviditet.
Just nu har jag påbörjat nedräkningen till midsommar då jag går på föräldraledighet. Det ska bli skönt att slippa alla yrkeskrav och bara ta dagen som den kommer. Jag känner att min kropp verkligen vill vara ledig nu. Allra helst hade jag suttit i skuggan på balkongen, smaskat jordgubbar och läst en bra bok varje dag. Jag blir allt större och känner ibland en rejäl smärta under revbenen när bebisen trycker på gallblåsan. Det är svårt att hitta kläder och jag får vara mer kreativ än vanlig. Jag blir dock väldigt glad när jag får höra av kollegor att jag är fin just nu. Själv känner jag mig allt annat än fin...
Mest av allt längtar jag efter att börja boa hemma. Jag fick energi i förra veckan och installerade nya mörkläggningsgardiner i sovrummen. Jag försöker även bearbeta sambon med att vi ska skaffa en kombi och överge vår gamla s60. Det känns också väldigt lockande att snart börja packa upp alla bebissakerna på vinden. Sakerna som bara för ett år sedan gav mig enorm vånda och som jag övervägde att skänka bort. Det ska bli så mysigt att vika in nytvättade bebiskläder och bädda spjälsängen igen!
Bebisen fortsätter att vara aktiv och busig. Han sparkar med fötterna, slår med händerna och snurrar i princip varje timme. Brukar av och till vakna av aktiviteten under natten. Det ska verkligen bli spännande att se om det kommer vara lika fullt ös när han kommer ut. Jag känner väldigt tydligt hur de små händerna och fötterna liksom drar längs med magens alla håll och kanter. Jag kände det aldrig lika tydligt med sonen, så därför blir jag väldigt fascinerad och lägger min hand över för att följa varje centimeter av rörelsen. Aktiviteten har dock den nackdelen att jag behöver kissa stup i kvarten då bebisen trycker på urinblåsan.
Sonen varierar i sitt intresse för sitt syskon. Han verkade dock ganska nöjd när jag berättade att han snart kommer vara mer ledig och hemma från dagis. I förrgår ville han för första gången lägga huvudet mot magen och konstaterade då att det gjorde ont när lillebror (som nog kände sig lite mosad) sparkade rejält på honom.
De enda orosmolnen nu är: förlossningskomplikationer samt studier som visar att icsi ökar risk för autism samt utvecklingsstörning. Men jag försöker sudda bort de tankarna.  
1 Khaleesi:

skriven

Kul att få en uppdatering från dig, är såklart fortfarande nyfiken hur det går för dig. Jättefin mage, förstår det ska bli skönt att vara ledig snart innan nedkomsten.
Själv laddas det inför insättning med vårat 1a FET nästa vecka.


Svar: Tack! Vad kul att höra från dig också. Jag ska hålla mina tummar för er i nästa vecka :). Kram
langtaneftersyskon.blogg.se

2 Lisa:

skriven

Kul med en uppdatering! Jag går in här lite då och då för att se vad som händer. Vilken fin mage du har! själv mår man väl som man förtjänar antar jag. ;) fortfarande dålig och utmattad av hyperemesis. Plus rejäl foglossning som även den hämmar mig. Men vad fasen.. bara bita ihop. Nu närmar det sig. 20 dagar till BF. kram till dig och lycka till med boandet! ♡

Svar: Tack! Tycker verkligen synd om dig. Själv är jag otroligt tacksam för att jag fått några bra månader innan den fysiska belastningen gör sig alltför påmind. Nu har ni ju inte alls lång tid kvar :). Jag håller tummarna för att allt kommer gå bra :). Kram!
langtaneftersyskon.blogg.se

3 Anonym:

skriven

Härligt att få en uppdatering och se den växande magen! har följt din blogg men aldrig kommenterat. Vårt syskon väntar fortfarande på sig men när jag ser att det går bra för er så tänds hoppet att det blir bra för oss också till slut. Kramar och lyckönskningar!

Svar: Tack så mycket! Hoppas att ni lyckas få ert syskon till sist, med eller utan hjälp. Jag kan inte förstå själv att vi närmar oss slutet på graviditeten. För ett år sen hade jag gett upp. Jag håller tummarna för att ni ska lyckas! Kram tillbaka!
langtaneftersyskon.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: