JAG ÄR GRAVID! (vårt julmirakel)

 
Igår sprang jag iväg till apoteket på lunchen och köpte ett digitalt graviditetstest. Idag den 5 december ca 04:30 fick jag världens bästa julklapp. Testet var tydligt: Gravid 1-2 löd det. Ett besked som jag aldrig trodde att jag skulle få se igen. Vad jag har tvivlat! Men Flingan är ett starkt och tufft embryo som klarade utmaningen att fästa i min livmoder. Idag är det exakt en vecka sen jag körde till Örebro en grådisig morgon. Jag minns den fina lilla vita pricken på skärmen lyste upp allt.
 
Nu hoppas jag att Flingan får vara kvar hos oss. Jag vet att vi har en lång och nervös väg framför oss tills min son får ett syskon. Men nu har jag i alla fall möjlighet att ge mig in på den vägen och vinka hej då till sekundär infertilitet, långsamma spermier och myom.
 
Och jag är så tacksam över att jag äntligen får göra det nu. Det blev december 2014 och inte maj 2013 som vårt positiva besked kom. Jag är tacksam över att icsi och långtidsodling finns. Denna gång kommer jag nog vara lite mer orolig under min graviditet. När jag var gravid med sonen var jag aldrig orolig för missfall. Då trodde jag att jag lätt kunde bli gravid igen om något gick fel. 
 
Men nu är det så att jag väntar på en lillasyster eller lillebror i augusti och inte missfall. Skulle det bli missfall finns det inget jag kan påverka i alla fall. För mig är det så stort att jag KAN bli gravid. Min livmoder KAN fortfarande sin uppgift. Sist gjorde den ett utmärkt jobb och nu vill jag tro på den igen.
 
Mina tankar går nu till er mina kära läsare. Ni som varit mig trogna sen jag startade denna bloggen i mars i år. Då visste jag inte vilka utmaningar som vi hade framför oss även om jag anade dem. Jag hoppas att ni allihopa får möjlighet att ta klivet ur barnlösheten. Kom ihåg att för de allra flesta löser det sig tillsist, även om det kan behövas ägglossningsstimulans, operationer eller ivf på vägen. Ni är inte ensamma även om det alltför ofta känns så. All kärlek och kramar till er!
 
/E & lilla Flingan
1 AnnC:

skriven

Stort grattis! Är glad för er skull :)
Jag har inte testat än idag, ska göra det senare. Har dock en dålig magkänsla då mina test är så svaga, det var likadant med min kemiska. Men man hoppas ju!

Svar: Tack :) Den där magkänslan känner jag alltför väl igen. Men jag hoppas att du har fel :) Berätta gärna hur det går. Kram!
langtaneftersyskon.blogg.se

2 Sofia:

skriven

GRATTIS!!!! Vad underbart! Vilken julklapp!

Nu blir även jag fylld med hopp att jag i framtiden skall få ett positivt besked.

Svar: Ja det var ju den enda julklapp som jag önskat mig. Nu behöver jag inga fler julklappar :). Jag håller mina tummar för att du också får positivt besked i framtiden :). Kram
langtaneftersyskon.blogg.se

3 Lina:

skriven

Grattis! Vilken underbar julklapp. Magisk känsla att få se de där orden. Så kul att det funkade efter andra försöket.

Kram

Svar: Tack! Ja det var fantastiskt. Då behöver man liksom inte tveka :). Det gäller att aldrig ge upp fast det ser hopplöst ut. Kram
langtaneftersyskon.blogg.se

4 Lisa :

skriven

Ååå Grattis!! Jag visste det! Jag vaknade inatt strax efter fyra och kollade din blogg. :) Jag är så himla glad för er skull. Klart att flingan stannar kvar. Den har ju överlevt både frys och upptining. :) kram till dig!

Svar: Haha :) Jag är så glad att vi lyckades tillsist. Just nu är vi båda gravida trots alla odds. Du har ju kommit längre på vägen, men jag följer gärna efter i dina fotspår :). Kram
langtaneftersyskon.blogg.se

5 Lisa:

skriven

Stort grattis! Jag har följt dig i snart ett år och vet att ni är så värda det här! Jag fick också kämpa för att bli gravid med 2:an och jag var mycket mer orolig de första månaderna. Men det gick vägen för oss (bara några veckor kvar till BF) och jag tycker att din inställning att ni väntar barn och inte missfall är helt rätt. Kram på dig!

Svar: Tack! Vad kul att ni snart har ert syskon hos er. Hoppas att allt kommer går bra för er. Kram
langtaneftersyskon.blogg.se

6 Lisa :

skriven

Jag hoppas verkligen att vi kan börja njuta av våra graviditeter tillsammans snart. Här har det inte njutits ännu så ser fram emot det. Så gå inte helt i mina fotspår för jag har åkt på någonting som kallas för hyperemesis gravidarum. (Beyond morning sickness) spytt, varit sängliggande i 6 v och hamnat på sjukhus pga uttorkning två gånger. Helt galet. Njut nu bara av känslan att vara gravid, det är du så värd. Då får vi snart varsitt sommarbarn. Längtar! :))

Svar: Vad jobbigt för dig. Har hört talas om det tillståndet. Hoppas att det går över snart så du får börja njuta :).
langtaneftersyskon.blogg.se

7 Maria:

skriven

WOW! Stort grattis, så himla underbart! Jag gläds med er av hela mitt hjärta. Du har en vinnare i magen, en riktig fighter som väntat på att få göra sig hemmastadd i din livmoder. Flingan är där för att stanna, no doubt about it! Hoppas jag får fortsätta följa din graviditet nu när man vart med från början ;) Stor Kram!

Svar: Tack för att du tror på flingan. Absolut kommer jag skriva vidare. Förhoppningsvis har vi båda bebisar till sommaren :) Kram
langtaneftersyskon.blogg.se

8 Sandra:

skriven

Stort grattis!!!!! Vad glad jag blir!!! Nu lyser hoppet för mig oxå!! Heja flingan!!!

Svar: Tack :). Hopp finns det alltid. Det har denna resa bevisat för mig. Hoppas att du också lyckas så småningom! Kram
langtaneftersyskon.blogg.se

9 khaleesi:

skriven

GRATTIS!!! Vi har ju följts åt från början och det har varit en låång väg. Plötsligt händer det. :D helt fantastiskt. Hoppas snart komma efter dig. kram!

Svar: Ja den har varit otroligt lång! Men nu ljusnar det :) Jag hoppas att du snart också får ta nästa steg. Rådfråga mig gärna sen om du undrar något om ivf. Kram
langtaneftersyskon.blogg.se

10 Rosalegobitar :

skriven

Stort grattis! Tyvärr verkar det inte bättre för mig :(

Svar: Tack! Vad tråkigt att höra. Fortsätt kämpa på och ge inte upp :). Våra odds var ju inte så bra, men till sist ville det sig. Stor kram!
langtaneftersyskon.blogg.se

11 AnnC:

skriven

Mitt test var starkare idag så tog ett digitalt och fick samma svar som du! :)

Svar: Vad kul och grattis! Hoppas att allt går bra för dig :)
langtaneftersyskon.blogg.se

12 darkeningangel:

skriven

ååh, vad glad jag blir för din skull. :-) Har i smyg följt dig här inne på din blogg men inte vågat skriva något förrän nu. Tror det blir ett starkt litet syskon till er son. :-)

Svar: Tack för dina ord och för att du hejar på flingan :) Hoppas att allt går bra för er. Kram
langtaneftersyskon.blogg.se

13 Anna:

skriven

Grattis grattis grattis grattis!

Svar: Tack tack tack tack :)
langtaneftersyskon.blogg.se

14 bea:

skriven

GRATTIS!!!
önskar er allt gott nu!!

Svar: Tack :)
langtaneftersyskon.blogg.se

15 Azielle:

skriven

Grattis! Så himla fint och bra!
kram

Svar: Tack! Kram
langtaneftersyskon.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: