Julplaner

Jag har de senaste dagarna känt mig helt färdig av illamående och trötthet. Det har varit svårt att jobba på i vanlig takt. Jag bestämde mig därför för att ta chansen och utnyttja en semesterdag idag. Nu är jag ledig till den 7:e januari, vilket känns så skönt. 
Idag på dag 5+5 kunde jag inte hålla tillbaka kräkningarna längre. Och på sätt och vis var det en kort befrielse från trycket.
Nu består min oro i hur jag ska orka julen. Vi hade planerat för en jul hos oss i år. Jag vet dock inte om jag orkar det. Det är svårt att laga en massa mat och sen ha kylskåpet fullt av matos. Vi kommer berätta läget för våra föräldrar. Känner också oro för att jag inte kommer orka vara mamma i jul. Vill ju mest av allt bara ligga stilla i sängen.
Jag får dock försöka ta mig igenom detta. Allt illamående betyder ju egentligen att det är precis som det ska vara med bebisen i magen. Men lite tråkigt är det när man inte riktigt kan njuta av att äntligen ha uppnåt drömmen.
1 Lisa :

skriven

Jag lider med dig. Det är hemskt att må så dåligt och det spelar ingen roll hur mycket man längtat efter det här barnet. Men det blir något fint av det i slutändan och så värt det! :) Jag spyr upp det mesta jag äter fortfarande och är i v 14+0. Hoppas såklart att du slipper må illa lika länge. Snart kanske vi båda två får njuta av de små liven i magarna. God jul till er!

Svar: Stackare! Jag hoppas verkligen att du får börja njuta snart, men skönt att du lämnat den första trimestern :). Du ska se att det vänder snart. God jul till er också!
langtaneftersyskon.blogg.se

2 Sandra:

skriven

Måste bara få berätta! Jag har plussat!!! Efter 1,5 år och med bokad tid för utredning, lyckades vi äntligen bli gravida på egen hand!!! Är så glad att jag snart spricker!!! :)

Svar: Stort grattis och vilken härlig julklapp :). Önskar dig allt lycka till! Kram
langtaneftersyskon.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: