Vecka 5: morgonpigg och illamående

Det känns fortfarande overkligt att jag är gravid. Tänk att det just nu är full aktivitet i min livmoder. Ännu är det så tidigt att ingen kan ana det, men känns gör det rejält. Utifrån ägglossningen har jag fått den 15:e augusti som beräknat datum. Jag har därmed gått in i vecka 5 idag.
Jag börjar bli lite småtrött på att vakna klockan fem på morgonen. Med sonen höll morgonpiggheten i sig tills jag började kräka och fick ta lergigan.
Illamåendet är definitivt på uppgång redan nu. Känner väl igen känslan. Jag försöker äta så gott det går medan jag kan. Risk finns ju att illamåendet kommer blomma ut under julen om mönstret följer min första graviditet. Det är därför tacksamt att jag är ledig i 2,5 vecka.
Idag ska vi på julbord med svärföräldrarna. Sambon och jag har inte riktigt bestämt oss för när vi ska berätta för våra familjer. Med sonen gjorde vi det under vecka 6. Mest eftersom vi var lite chockade över hur fort det gick den gången och vi behövde tid för att smälta allt. I år har vi bjudit in både hans och min familj för att fira julafton hos oss. Om jag har börjat kräkas kommer det vara svårt att dölja det för dem. Vi får se när det känns naturligt...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: