Bröllopsdrömmar

Idag har jag inte en massa barnlöshetstankar i mitt huvud. Mensen är över för denna gång och snart ska jag börja med ägglossningsstickor igen. Faktiskt är det som så att jag sitter på jobbet och planerar ett bröllop. Mitt bröllop! Det var i början av hösten, som jag mitt i barnlöshetskaos och känslan av att inte kunna uppnå mina livmål, tog upp en annan dröm som jag alltid haft. Att gifta mig! Sambon och jag har varit tillsammans sen 2003 och förlovade sen 2005, men där har det stannat. Jag tog upp mina tankar med sambon som först var lite tveksam som vanligt när det är nya steg på gång. Av och till har jag sedan dess påmint honom om min fråga och härom kvällen sa han att "vi kanske ändå skulle gifta oss. Ett litet bröllop med bara de närmaste". Mitt hjärta tog ett par extra skutt. Jag blev så lycklig. Jag drömmer inte om ett stort prinsessbröllop, men en liten fest där vi kan samla våra närmsta. Där jag får ha en vacker bröllopsklänning och får sätta en mindre diamantring på mitt finger. Ett bröllop i kyrkan känns inte riktigt rätt för mig och när jag diskuterat med sambon verkar inte han heller tycka det.
När jag letade runt på nätet såg jag en herrgård inte alltför långt från där vi bor som erbjuder att man kan få gifta sig på en sten ute i sjön som ligger bredvid. Jag blundade och såg den scenen framför mig och jag kände direkt att det är så vill jag välja min man.
 
1 Azielle:

skriven

Men åh vad roligt! Och den där sjön ser ju underbar ut!
Vi gifter oss i augusti, men det blir vigsel i skogen för vår del.

Svar: Tack! Vad kul att ni också ska gifta er 2015 :). Jag tycker att det känns så mysigt att gifta sig ute i naturen.
langtaneftersyskon.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: