Lyckligt gravid

Jag är nu i vecka 24. Tre veckor har gått sedan jag kräktes sist. Nu börjar jag så smått våga tro att jag kan lämna kräkningarna bakom mig. Mat smakar gott igen. Själva känslan att vara sugen på mat är helt fantastisk. Innan var ätandet bara ett sätt att överleva. Jag har också fått en smak och längtan till livet igen. Det känns fantastiskt att vara gravid. Lillebrors knuffar och sparkar påminner mig om att livet snart kommer se annorlunda ut. Det är häftigt att tänka på att min mage gömmer en helt ny individ som kommer bli en del av vår familj. Jag har tröttnat på kläder som sitter obekvämt och investerat i gravidkläder. Jag har ju fyra månaders graviditet kvar och kan inte ha tröjor som slutar vid naveln… Även om jag på det stora hela är lycklig känner jag dock av känslostormar. Tårar som kommer och irritation när tålamodet tar slut.

Jag jobbar nu som vanligt igen och kan vara hemma med sonen. I måndags träffade vi en nio månaders bebis. Sonen var överförtjust och kallade den lille killen för lillebror. Det värmde även gott i mammahjärtat när han busade med bebisen och gav den saker som den tappade. När andra frågar om ”mammas mage” säger han att bebisen inte kommer ut än, men att han ska bli storebror. Jag längtar till augusti.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: