Max en månad kvar!

Idag den 10:e juli är det maximalt en månad kvar tills vår lille B kommer. Jag har ägnat dagen åt att börja tvätta sängkläder till spjälsängen och B:s första kläder. Det känns så skönt att ordna och organisera här hemma. Allt blir plötsligt verkligt när jag ser de små kläderna hänga på tvättlinan. Han kommer verkligen snart! Vår lille kille som redan är en egen person inne i min mage. Vårt liv träder in i en ny fas och kommer aldrig bli detsamma igen. Men vad den dagen varit efterlängtad. Och nu tycker jag att det ska bli skönt att lämna graviditeten bakom mig. Förra veckans värme var slitig och jag välkomnar nu de svalare vindarna. Jag är rejält trött på att främlingar frågar mig om jag väntar tvillingar samt hur mycket jag gått upp i vikt. Dessutom ska det bli trevligt att komma i några andra byxor än tights. Inte ens mina största gravidjeans passar längre. Och att kunna röra sig! Jag kan inte gå många meter innan sammandragningarna tar fart och jag får andas mig igenom dem. Tänk att kunna busa med sonen igen. När jag ändå röjde på passade jag på att organisera om hans rum med diverse förvaringslådor. Nu är nästa projekt att skruva ihop spjälsängen, men det överlåter jag till sonen och sambon.
1 Azielle:

skriven

Visst är det skönt med ett datum för planerat snitt? Jag tyckte att det underlättade jättemycket att ha ett fast datum att se fram emot.
Tänk att det snart är dags, det är inte klokt vad tiden går. Mindre än en månad kvar tills ni påbörjar nästa steg på den här resan. ♥

Svar: Det känns skönt både psykiskt och planeringsmässigt. Nu är det verkligen inte lång tid kvar innan vårt nya liv börjar :). Är såklart lite pirrig också. Hoppas du har en skön sommar! Kram
langtaneftersyskon.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: