Prickigt värre (ber om ursäkt för bild)

Ber om ursäkt för bilden på min mage, men laddar upp den och hoppas att någon känner igen prickarna.
 
I torsdags upptäckte jag fullt av röda prickar på bröstet och magen när jag duschade. På fredagsmorgonen hade jag även prickar på låren och vristerna. Idag har de spritt sig till fötterna och armarna. De på brösten och magen är dock värst och har blivit ännu större.
Igår tog jag mig iväg till en konfunderad vårdcentralläkare som sa att de kunde bero på allergi, virus eller insektsbett. När jag kom hem googlade jag och såg då att det finns en sorts utslag som man kan drabbas av under graviditeten som kallas PUPPP eller PEP. Till beskrivningen liknar de den sortens utslag, men mina kliar inte extremt mycket. Jag tycker dock att de kliar mer och mer. Är det inte bättre på måndag får jag försöka få hjälp via MVC. Man vill ju gärna veta vad prickarna beror på, även om det bara är att uthärda den närmsta tiden. Just nu känner jag mig mer osexig än någonsin (som om det inte räcker med de 30 kg som jag gått upp).
 
Fakta PUPPP:
Ca 1/200-300 gravida drabbas
Tillståndet uppstår ofta runt vecka 35 och håller i sig hela graviditeten
70% av de drabbade väntar pojkar. Tillståndet kan vara en motreaktion mot manligt DNA
1 Anonym:

skriven

Prickarna i sig ser ut som samma värmeutslag som min son får men inte så där mycket på samma ställe! Hoppas VC kan ge nåt besked på mån, inte roligt att oroa sig för utslag! Krya från prickarna!

Svar: Tack! MVC kunde inte hjälpa mig så det blir att försöka på VC igen. Prickarna har under helgen blivit ännu fler.
langtaneftersyskon.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: