Jag mår illa

Imorse kämpade jag med frukostmackan. Jag tog en tugga och så sköljde jag ned den med en massa äppeljuice. Sen tryckte jag i mig en tugga till... Efteråt kändes smaken äcklig i munnen och jag fick ta tuggummi. Jag kräktes inte, men det var nära. Illamåendet höll i sig fram till lunch...
 
Under min förra graviditet med sonen kräktes jag från vecka 7-16. I snitt var det två-tre gånger om dagen. Dåliga dagar kunde jag kräkas tio gånger på en dag...
 
Jag känner igen suget i magen. Att det känns som om magen är en torktumlare där allt åker runt, runt, runt... Illamåendet för även med sig att jag liksom småhickar hela dagarna.
 
Det positiva är att jag förträngt hur jobbigt det var från min graviditet med sonen. Förhoppningsvis har jag glömt det även denna gång så fort jag kramar om vår bebis för första gången.
 
Nu kämpar jag mig igenom varje dag. Det känns verkligen som en räddning med semester. Jag ska faktiskt försöka jobba undan imorgon och ta semester redan på fredag.
1 L:

skriven

Stort grattis till graviditeten! MEN jag lider med ditt illamående, eller ja, med dig som har det. Slutade kräkas för två veckor sen, höll på v7-20 typ. Ingen som inte gått igenom det kan förstå... Blää! Såklart värt det men det är så hemskt. Var deprimerad på slutet..

Hoppas det blir bättre för dig denna gång, 👍 och mot suget i magen är/var isglass min räddning. Värt att pröva! Kramar

Svar: Tack! Jag ska prova isglassen. Igår åt jag också en banan innan jag skulle somna och nu på morgonen ett par salta kex innan jag gick upp. Hittills har det känts lite bättre. Jag får prova vidare och se om effekten håller i sig.
langtaneftersyskon.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: