Långa metoden med start i augusti

Nu har vi äntligen en plan! Vår ivf/icsi kommer troligen ske under mitten av september. Läkaren tyckte att vi ska använda den långa metoden eftersom jag har myom. Tre veckor efter mensens första dag ska jag börja med nässpray som ska försätta mig i ett klimakterium. Detta var dagens besvikelse eftersom jag var två dagar sen för att kunna påbörja behandling denna menscykeln. Nu får jag istället vänta in nästa veckas mens och sedan börja spraya efter tre veckor. Speciellt tungt känns det p.g.a. läkaren först sa att vi kunde börja redan idag, men sen ändrade hon sig efter att ha hört att mina cykler är kortare än 28 dagar. Jaja, varför stressa? Det är ju bättre att vänta om det innebär ett bättre resultat.
Efter ca tre veckors spray ska jag ta sprutor + spray i ca 10-14 dagar. Sen är det dags att plocka ägg.
Sambon och jag har bestämt oss för fertilitetsenheten i Örebro, då den kliniken är närmast, vilket innebär att vi inte behöver ta ledigt hela dagar eller krångla med barnvakt.
Kan inte fatta att det är på gång nu! Jag längtar tillochmed efter att mensen ska börja. Det trodde jag aldrig att jag skulle säga :).
 
1 Azielle:

skriven

Vad härligt med en plan! Håller tummarna att allt går som på räls!

Svar: Tack! Och tack för att du följer oss :).
langtaneftersyskon.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: