Barnledig helg

Idag lämnade vi vår prins hos hans farmor och farfar. På vägen hem gjorde vi en liten avstickare till den plats som jag hittat för vårt bröllop. Novemberdis och duggregn till trots var platsen magisk. Jag kunde för mitt inre se mig själv i vit brudklänning på den stora stenen. Vi passade även på att äta en ljuvlig middag på herrgården bestående av dagens tre rätters: skogssvampsoppa, sotad lax och pannacotta. Proppmätta begav vi oss hemåt. Igår efter jobbet tog jag en sväng förbi guldsmeden och tittade för första gången på vigselring. Det är så underbart att ha något roligt att se fram emot.
 
Dagens jobbiga punkt kom nyss när jag loggade in på Facebook och fick se ännu en ultraljudsbild. En tjej som fick sitt första barn ett par veckor före oss. Än en gång kände jag avundsjukan svämma över. Vart sjätte par ska ju ha svårt att få barn men familj och vänner tycks inte ha några fortplantningsproblem... Sådana dagar känns det som om vi är ensamma med att kämpa även om jag ju vet flera här på nätet som också kämpar. Det är klart att man ska få vara glad över en graviditet... Men jag tror inte att de som inte gått igenom barnlöshet kan förstå hur hård kraschen blir. Jag gjorde det inte för två år sen. Det kan ta dagar och veckor för att komma upp igen. Nu har jag spärrat nyheterna från tjejen. Hon hör till dem som uppdaterar Facebook ofta.
1 Maria:

skriven

Härligt att ni ska gifta er, stort grattis! Det är nåt alldeles extra att få bli man och fru😊

Jag har också haft en "dagens jobbiga" På dotterns gymnastik idag så fick alla barn med syskon räcka upp en hand och göra en särskild övning. Tror du det var kul för min dotter som var den enda utan syskon. Det kändes som en kniv rakt i hjärtat att se hennes ledsna ögon. Blir ledsen och riktigt förbannad. De hade väl kallt räknat med att alla fyraåringar hade syskon. Alla barn berättade glatt om sina storasystrar och småbröder och gjorde glatt sin övning medans mitt lilla hjärta snällt fick sitta ner och titta på. De brukar göra sånt men i stil med: " alla som har nåt blått på sig får göra si och all med nåt grönt gör så" Det resulterar alltid i att alla blur utvalda. De kunde inte fatta att detta var på en helt annan nivå, de hade nog inte ens tänkt tanken att det kunde bli så att nåt barn inte hade syskon, helt otroligt egentligen. Känner att luften går ur mig. Ibland gör det så jäkla ont. Vi får skicka styrka till varandra härinne.

Njut nu av egentid och drömmar och ert vackra bröllop! Kram

Svar: Tack snälla du! :) Men usch, jag förstår verkligen att du blev ledsen över att höra det. Men överallt verkar syskon så självklart. Det är ju detsamma med sonen fast han bara är tre. Alla kompisar på dagis och vänner utanför har ett äldre syskon eller ett yngre syskon som är här eller i magen. När man redan har ett barn utsätts man för det dagligen på dagis, i mataffären, på leklandet eller på badhuset. Hur går det annars för er just nu? Stor kram till dig.
langtaneftersyskon.blogg.se

2 lin:

skriven

Åh, så härliga planer!! Vilken vacker plats! Jag som nyss skrev i min blogg om mitt kontrollbehov och att jag inte skulle våga planera ett bröllop utomhus :-) (Trots att jag egentligen tycker att det är idealiskt och enmormt romatiskt) Vad skönt att ha något så fint att se framemot!
Hur går det för dig med dina ÄL-tester?

Svar: Haha. Jag har också kontrollbehov, men jag tror att jag vågar chansa. Regn kan ju vara vackert. Om jag har ett paraply så känns allt lugnt :). Men jag är så glad att jag har nåt att se fram emot. Tog första stickan idag. Det var rejält negativt så det dröjer nog ett tag till. Hur går det för dig?
langtaneftersyskon.blogg.se

3 lin:

skriven

Äsch, det går inte bra för mig! Dag 12 och ingen stegring alls. Läkaren sa iofs att jag först skulle börja testa imorgon eftersom min äggblåsa var så liten. Men jag tycker iaf att jag borde få en stegring. De senaste testerna jag fick från testlagret.se är väldigt dåliga och svaga i färgen även på kontrollstrecket. Funderar på att ringa dem och klaga. Vad kör du med för tester?

Svar: Jag har billiga testers ägglossningstest. Kontrollstrecket är tydligt. Har ju ännu inget starkt kontrollstreck, men har ibland ägglossning på dag 16, så jag har inte gett upp hoppet än. Om strecket blir starkare planerar jag att ta clearblue för att bekräfta. Tycker att du ska klaga om dina är dåliga. Hoppas du får utslag snart :).
langtaneftersyskon.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: