En jobbig vecka

Jag har nu bara en dag kvar tills jag går in i vecka 13. Vecka 12 har illamåendemässigt varit jobbig och jag har kräkts mer igen. Denna tillbakagång har känts tung. Alla beskrivningar över graviditetsveckor konstaterar ju att det är nu som man börjar må bättre. Men jag minns ju samma tillbakagång från sonens graviditet. Samtidigt är jag, efter sex veckor av dagliga kräkningar, livrädd för att de aldrig ska ta slut. Just nu känns det som att jag drabbats av en enda lång kräksjuka som aldrig tar slut. Den tanken känns superjobbig så jag försöker skjuta undan den. Tårar och ångest gör bara illamåendet ännu värre.
 
För att fördriva tiden försöker jag känna efter hur det känns i livmodern. Känna vad som är tarmar och vad som skulle kunna vara en liten bebis. Jag har haft några svaga aningar som jag inte helt kan tillskriva tarmarna. Men sonen kände jag  de första rörelserna i vecka 16. Det finns ju inget mysigare än bebisbuffar.
 
Den stora händelsen i nästa vecka är kub-test på onsdag. Då är det ca en månad sedan jag såg vår lilla bebis för första gången. Denna gång blir det kub-test i Örebro pga nya regler i vårt landsting. Tänk att det var där på sjukhuset som vår lilla bebis blev till av en utvald spermie som parades ihop med ett av mina sex mogna ägg. Jag hoppas på tur när vi nu återvänder dit.
1 Sandra:

skriven

Lider verkligen med dig! Illamående är inte att leka med. I förra helgen eskalerade mitt illamående något enormt och jag kunde varken äta eller dricka och bara spydde upp det jag fått i mig. Mådde så sjukt dåligt och kände mig inte längre glad över att vara gravid. Det satt i i 4 dagar och visade sig vara magsjuka och inte pga graviditeten och den lättnaden när det gick över går knappt att beskriva! Jag kan inte ens föreställa mig hur du har det och att du orkar! Jag var nästan redo att ge upp efter bara 4 dagar! All styrka till dig och hoppas verkligen det går över snart så du får må bra igen!!

Svar: Tack för stödet. Vad "skönt" att du hade kräksjuka... Även om det också suger. Jo nu börjar jag bli riktigt less. Kram
langtaneftersyskon.blogg.se

2 Helena:

skriven

Usch din stackare. Jag lider verkligen med dig och förstår i alla fall till den del hur du har det. Jag kräktes inte dagligen med L och hoppas att jag ska slippa det denna gång också men jag mådde fruktansvärt illa nästan dygnet runt och det tär på en rätt bra det med. Det börjar smyga sig på mer och mer nu och jag bävar hur de närmaste 10 veckorna ska bli. Hoppas det vänder för sig snart och att du kan börja njuta av graviditeten. Stor kram H

Svar: Illamående är pyton oavsett kräkningar. När jag har tur lättar kräkningarna på trycket och jag kan få i mig mat, men det är långtifrån alltid som de gör det. Hoppas som sagt att ditt illamående blir bättre denna gång. Kram
langtaneftersyskon.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: