Jag tycker om dig fast du är sjuk

Jag har låtit det gå två dagar sen mitt senaste inlägg efter kommentaren på familjeliv. Flera av er har kommenterat och stöttat och det är jag tacksam för när mina graviditetshormoner skenar iväg med mig. Det jag har tagit fasta på är att det är MIN blogg och att jag har rätt att skriva precis vad jag vill i den. Att jag inte behöver skämmas för att jag mår dåligt pga mitt kraftiga graviditetsillamående. Det faktum att jag faktiskt kämpar mig igenom dagarna är för Flingans och min sons skull. Jag startade min blogg för att belysa sekundär barnlöshet och ge hopp till andra i samma situation. Under de tio månader jag har haft bloggen har flera läsare tackat mig. Jag skäms inte över min resa och att jag faktiskt övervann barnlösheten tack vare ivf. Jag tänker inte heller skämmas för att vi hade pengar till ivf-försök genom att ha heltidsjobb och ha sparat pengar längs vägen. 
Idag har jag ca femtio läsare och jag tänker fortsätta att skriva för er skull. Min avsikt är inte att såra någon. Just nu handlar min blogg en hel del om graviditetsillamående. Men om en-två månader hoppas jag att det är andra ämmen som dominerar.
 
 
Jag avslutar med en bild på min son. Jag tog den med min mobilkamera när han äntligen rullades in på mitt rum efter kejsarsnittet. Han kommer alltid vara ljuset i mitt liv. Även om ljuset förhoppningsvis kommer att delas med en lillasyster eller lillebror i augusti, kommer han alltid vara den kärlek som kom till mig först.
I helgen när jag mådde dåligt kröp han upp till mig i sängen. Kramade mig och sa "lilla mysiga mamma. Jag tycker om dig, fast du är sjuk". Nu längtar jag efter våren. Efter att illamåendet är långt borta och att jag kan jaga efter min son med en lagom stor gravidmage.
1 Lisa :

skriven

Vad glad jag blir av att läsa att du inte tänker låta dig tryckas ner. Som så många påpekade mår hon förmodligen inte bra själv just nu. Men det är inte ditt problem, utan det är hon som måste jobba med det själv och möjligtvis sluta läsa gravidbloggar. :)

Du frågade om RUL. Japp! Jag var faktiskt igår och träffade en riktigt trevlig bm som berättade om allting hon såg hela tiden. Jag fick titta på min bebis i en halvtimme. Bm såg att hjärtat såg fint ut med klaff och allt och övriga kroppen hade hon inte heller något att anmärka på. Det fanns till och med lite kiss i njurarna. Fantastiskt att se! Jag blev så himla glad. Det visade sig till och med att bebisen var större än väntat, så inte konstigt att jag mått så pass dåligt. Bebis har tagit allt och lite till. ;) som en liten bonus fick vi veta att till midsommar kommer en liten lillasyster. ♡ Snart är våra familjer kompletta.

Din son verkar så himla fin och omtänksam. Han kommer bli en toppenstorebror. Kram till er!

Svar: Vad kul med ett lyckat RUL och en lillasyster på gång för er :) Jag läste någonstans att icsi ökar sannolikheten för en flicka något. Vad som döljer sig i min mage återstår att se. Först hoppas jag att vårt kub den 4/2 ser bra ut. Kram
langtaneftersyskon.blogg.se

2 Soya.se:

skriven

Snygg din blogg är, vad är det för designtema du använder dig av?

Svar: Tack! Jag har ett pro-tema som heter Love at first sight.
langtaneftersyskon.blogg.se

3 thelaptopdiaries.blogg.se:

skriven

Tack för svar :)
Jag är kanske inte riktigt i samma sits som ni varit, men liknande. Jag har en dotter och min man har två barn sen innan, men vi har tyvärr inget gemensamt barn. Påbörjar vår utredning nu, så vi får se vad domen blir.

Underbart att du är gravid nu :)

Svar: Tack så mycket :) En utredning är ju första steget. Hoppas ni kan få svar och hjälp vidare. Kram
langtaneftersyskon.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: