Åter september 2016

Nu är jag föräldraledig! Det kändes konstigt när jag lämnade in jobbnycklarna, men på det stora hela känner jag att ledigheten inte kunde kommit mer rätt i tid trots att det är drygt femtio dagar till BF. Jag har nu besvär med bäckenuppluckring (det gör grymt ont när jag vänder mig i sängen och hugger i blygdbenet när jag går) och rent allmänt är jag en känslomässig berg- och dalbana. Jag har också börjat må illa igen, men det är inte alls på samma sätt som under den första hälften av graviditeten.
Lillebror busar och hickar i magen. Jag längtar mer och mer efter att få träffa honom. Han har dock blivit lite lugnare den senare tiden, kanske börjar det bli trångt där inne. Här är min sommarlista:
- Tvätta bebiskläder och lägga in i garderoben.
- Ordna en ny skötbädd till skötbordet.
- Fixa en ståbräda till vagnen.
- Skruva ihop och bädda spjälsängen.
- Köpa babyolja och ladda upp med tvättlappar.
- Skriva ett brev till B i magen.
- Överösa sonen med kärlek och det bus jag klarar av.
- Sitta på balkongen och njuta av livet.
- Ha vi-tid med sambon.
- Köpa snuttis till B.
- Fylla på frysen för snabba luncher och middagar.
- Packa BB-väskan.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: