Ångestfylld dag

Igår var mitt graviditetstest rejält positivt. Jag önskar att det hade övertygat mig om att jag kan slappna av. Njuta och känna glädje, men idag är det oro som råder i kroppen. Mest för att alla tydliga symtom är borta sen i tisdags. Varken igår eller idag har jag inte känt nåt. Brösten ömmar inte och livmodern värker inte. Jag saknar molvärken. För mig var den positiv eftersom det kändes som att det hände saker i kroppen. Att Flingan hade det bra. Nu är jag rädd att det har hänt nåt. Att begreppet röd jul kommer få en ny betydelse. Jag jämför också med min graviditet med sonen. Under samma period hade jag fullt upp med hugg och stick i livmodern, kombinerat med ett begynnande illamående. Kanske kan det vara annorlunda vid en andra graviditet. Men det känns liksom inte bra när man går från att ha känt mycket till att inte känna nåt.
Idag ringde jag MVC. Barnmorskan skrattade åt att jag ringde så tidigt. Att jag nästan inte var gravid än. Jag fick i alla fall tid för det första hälsosamtalet den 29:e. Jag hoppas att allt är bättre då. Att jag kräks för fullt. Idag har jag vabbat med sonen som har hosta och feber. Det känns skönt eftersom jag nog skulle ha svårt att fokusera på jobbet just nu.
1 Maria :

skriven

Om du bara visste hur väl jag känner igen mig. Jag oroar mig hela tiden varje dag. Kan berätta hur det hittills varit för mig:

Jag förstod att jag kanske var gravid då brösten ömmade mer än vanligt. 10 dagar efter ÄL tog jag ett positivt test. På dagen för BIM försvann alla symptom, paniken var ett faktum då jag inte kände nåt. Det tog en hel vecka innan symptomen kom tillbaka. Så när jag gick in i v 5+0 var ömma bröst tillbaka och ett lätt illamående börja komma. Nu är jag i v 5+5 och jag mår illa hela tiden, ömma bröst kommer och går. Men när nåt symptom avtar kommer oron. Men det är bara att inse att kroppen håller på såhär och att det inte kommer vara exakt som första graviditeten. Men man kan ju aldrig veta, om nåt går fel så kan vi inget göra, annat än sörja. Jag är helt övertygad om att dina symptom tar fart igen när du passerar 5 v, håll fast vid mina ord. Vi får stötta varandra i oron, den går inte att göra sig av med eftersom längtan är så stor. Vi får hoppas och tro att grynen i magen växer och mår bra. Kram❤️

Svar: Ja vi får stötta varandra :). Ikväll har det molat en del igen och oron släpper något. Vi ska fixa detta på något sätt. Kul att vi är ganska nära varandra tidsmässigt. Jag är ju i vecka 4+4. Kram
langtaneftersyskon.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: