Besök hos barnmorskan

Idag i vecka 8 har jag varit på ett första besök hos barnmorskan. Jag fick en fin mapp som hette Min graviditet samt två böcker "vänta barn på nytt" och "gravid igen". Nästa gång som jag ska dit är den 23/1 och då är det inskrivning på riktigt.
Jag tog också möjligheten att beklaga mig över mitt illamående. Postafen innan jag ska sova hjälper ev minimalt. Jag blir dock så hemskt seg. Ibland orkar jag inte ens sträcka ut armen för att ta en klunk vatten. Enligt min barnmorska är det bara att fortsätta så fram tills all ledighet är slut. Sen kan jag få tid hos läkare för att diskutera ev sjukskrivning och lergigan. Sen la hon klämkäckt till att förhoppningsvis är det snart slut på mitt illamående. Jag kontrade då med om att det blir som min förra graviditet har jag tio veckor till med kräkningar framför mig. 
1 Lisa :

skriven

Blir du bara sämre, begär ondansetron/zofran. Det är guld värt! Krya på dig.

Svar: Tack! Hoppas det vänt för dig nu. Kram
langtaneftersyskon.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: