Gravid?

 
Jag höll mig så länge jag kunde och gjorde nyss ett nytt test. Strecket kom idag upp inom tiden, men det är fortfarande väldigt svagt. Upplevde inte att det var så mycket starkare än igår. Lyckades dock få en bättre bild idag (så lite starkare är det kanske ändå). Vågar inte riktigt tro än, men mitt hopp om att Flingae har fått en rejäl skjuts. Jag blev så glad för alla era kommentarer igår. Just nu är det ju bara ni och sambon och jag som vet =). Nu ber jag er att hålla mig i handen lite till tills att jag fått ett positivt digitalt graviditetstest.
 
1 Sofia:

skriven

Har nyss hittat din blogg och vill tacka för att du skriver så öppet. Det är ett enormt stöd att få läsa att det finns andra som känner och tänker lika som en själv.

Bilden idag ser jag ett tydligt streck på! Jag håller mina tummar hårt för er!

Svar: Tack för de fina orden. Jag har länge känt mig ensam med min barnlöshet. Det var därför som jag började blogga och då märkte jag att jag inte var ensam om mina tankar och känslor. Nu hoppas jag dock att vi inte behöver fortsätta på barnlöshetsresan så länge till. Kul att du också ser strecket :). Har ni kollat varför det dröjer för er? Kram
langtaneftersyskon.blogg.se

2 khaleesi:

skriven

Jag ser ett svagt streck med nu, från mobilen!! Åhhh :D

Svar: Hihi :) Nu hoppas jag!
langtaneftersyskon.blogg.se

3 Maria:

skriven

Men jaaaaaaa👏👏👏Det är ingen tvekan om att det är positivt😆Och har du dessutom anv ett sånt där billigt test så är de ju gjorda för att ta samma dag som beräknad mens och ÄNDÅ syns ett streck.Skulle du ta ett som går att ta från BIM-4 så skulle det va starkare. Nu ser jag fram emot ett digitalt med de vackra orden Gravid😊❤

Svar: Jag vågar knappt tro det :) Men jag ska ge mig ut på lunchen och köpa ett digitalt. Tar det troligtvis imorgon. Tack för du stöttat mig så mycket den här tiden. Jag hoppas så att ni också lyckas, med eller utan ivf. Kram
langtaneftersyskon.blogg.se

4 AnnC:

skriven

Jag ser det tydligt idag med :)
Mitt eget test är mycket svagare än ditt, men jag ser en skugga och lever på hoppet.
Vi började ju syskonverkstaden samtidigt har jag för mig så det vore ju rätt häftigt om vi nu blivit gravida precis samtidigt?

Svar: Hoppas att ditt blir tydligare. Jag önskar att mitt också blir starkare :). Visst började vi samtidigt (även om våra vägar varit olika sen dess), så det skulle vara så roligt om vi nu lyckades båda två.
langtaneftersyskon.blogg.se

5 Sandra:

skriven

Tror du är gravid!!!! :)

Svar: Tack! Jag hoppas att det är så :)
langtaneftersyskon.blogg.se

6 Maria:

skriven

Ja alltså grejen är den att jag är gravid, ghaaaaa😝Men jag är blockerad av oro, helt låst av rädsla. På lördag blir det v 5+0 så jag går in i v 6 då. Men mina jätteömma bröst försvann nu i lördags och har inte kommit tillbaka sen dess så jag tolkar det som ett dåligt tecken:( Försöker se det positiva i att vi blivit gravida efter exakt ett år och på egen hand. Jag ber av hela mitt hjärta att allt ska va ok med Grynet i magen men det hjälper inte att oroa sig, det blir som det blir, det ligger utanför vår makt, vi har gjort va vi kan. Men be gärna en bön att jag inte är på väg att få missfall. Jag hoppas så innerligt för oss båda nu. Kram!

Svar: Där ser man. Stort grattis i så fall! :) Jag håller så klart tummarna att allt går vägen och att jag snart kan ansluta mig till dig. För en gångs skull har jag ju viss möjlighet till det :). Jag tror inte att du behöver oroa dig över symtom som kommer och går. Har för mig att det var så under min gravditet också. Speciellt i början. Kram
langtaneftersyskon.blogg.se

7 Maria2:

skriven

Det där är två streck! Tror på Flingan.

Svar: :)
langtaneftersyskon.blogg.se

8 Lina:

skriven

Hoppas också på att din och alla andras barnlöshet är snart något som var igår och att idag är vi gravida. Jag kämpar fortfarande på och det blir nog ivf t våren.
Tror som de andra att oturen borde ha vänt för dig eftersom man kan se ett svagt streck. Kram

Svar: Jag önskar verkligen att ingen skulle behöva drabbas av barnlöshet. Det är så grymt. Just nu skymtar jag en ljusning på vår väg. Kanske är det nu vår tur att få åka vidare på vägen mot syskon. Vi får se... Jag hoppas innerligt att ni också kommer lyckas. Jag är så tacksam för att ivf finns. Ge inte upp! Kram till dig!
langtaneftersyskon.blogg.se

9 Sofia:

skriven

Som svar på om vi kollat anledning till att graviditet dröjer: jag har pco och efter första graviditeten har jag inte haft spontan ägglossning. Jag har dock fått äl med pergotime men det vill ändå inte ta sig. Nu väntar utredning i januari för att se om vi har andra hinder.

Svar: Hoppas att ni kan få rätt hjälp! Själv är jag tacksam över att ivf finns :) Kram
langtaneftersyskon.blogg.se

10 Anna:

skriven

Åh jag har missat detta men graaaattis jag ser ett svagt svagt streck! Täääänk om det är er tur nu???

Svar: Tack! Jag hoppas det :) Time will tell!
langtaneftersyskon.blogg.se

11 bea:

skriven

ser jättepositivt ut ju!!! massor av kramar!

Svar: Tack för ditt stöd. Kram
langtaneftersyskon.blogg.se

12 lin:

skriven

Härligt igen!! Så glad jag blir! Du är gravid!!!!!!!! Tjoho!!!!
Jodå, det är starkare idag! Och ändå är det ju så att man bara ska kunna se förändringar om man testar varannan eller var tredje dag. Så detta är ju jättebra. Stor kram

Svar: Tack :) Det känns alldeles fantastiskt. Gjorde faktiskt en sticka igår kväll och då var strecket ytterligare någon nyans starkare. Nu väntar jag med spänning på ditt besked :). Kram
langtaneftersyskon.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: