Nattinlägg

Strax innan jag plussade med sonen vaknade jag ett par dagar i rad mitt i natten och kände mig utvilad. Igår var jag supertrött efter julbordet (jag undvek med framgång ost och lax igår och jag tror inte att någon märkte det). Jag la mig därför klockan tio och vaknade nu vid halv fyra. Pigg och pirrig. Jag ligger nu och myser i sängen. Jag känner av lite svagt molande, men tyvärr mildrades molandet en del under gårdagen. Min största rädsla just nu är att det bara är en kemisk graviditet. Jag brukar ju inte testa så här tidigt med graviditetstest. Dock är det ju som så att jag inte känt denna sorts molvärk sen jag blev gravid för snart fyra år sen. Och det ger mig hopp. Men mest av allt hoppas jag på att Flingan är vår augustibebis. Att jag kan gå på semester i juni och sen på mammaledighet. Att min son får bli storebror strax innan han blir fyra. Tänk om det verkligen är min tur? Att min livmoder faktiskt fortfarande kan ge liv?
 
Samlad symtomlista på ruvardag 6: molvärk fram i livmodern och bak i ryggen, ömmande bröst som kommer och går, ett inre lugn, lätt illamående, finnar, svårt att sova och huvudvärk. Det här med huvudvärken vill jag minnas från min graviditet med sonen, men det är faktiskt ett symtom som jag glömt.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: