Planer och tankar

Jag har nyss vaknat upp till en härlig lördagsmorgon. Idag står julmarknad på programmet. Sonen sover fortfarande.
Jag har passat på att titta på mammakläder på nätet. Lite tidigt kanske (köpte mammabyxor när jag var i 14:e veckan med sonen), men det gäller ju att passa på att njuta redan nu. Jag har ju längtat så länge efter denna stund. Har även laddat ner gravidappar till telefonen. Enligt dem är jag i vecka 3+6.
Mina graviditetssymtom är fortsatt mycket tydliga. Jag känner av molvärken som kommer och går kombinerat med plötsliga stick och hugg från livmodern och äggstockarna. En rejäl trötthet. Svagt illamående (som med sonen övergick till kräkningar flera gånger om dagen mellan vecka 6-17). Brösten ömmar ibland och finnar ploppar upp.
Det enda som oroar mig är att graviditetstesten inte är så starka. Har för mig att de var starkare med sonen vid samma tidpunkt. Enligt listor på nätet brukar graviditetstest efter ivf med blastocyst vara positiva först på ruvardag 9 och det är ju först imorgon. Så förhoppningsvis ökar de i styrka snart. Det är i alla fall en tydlig skillnad jämfört med torsdagens test och det känns viktigast. På måndag ska jag boka tid för tidigt ultraljud (vilket verkar vara standard vid ivf).  Men det viktigaste just nu är att njuta av stunden. 
 
Här syns stegringen. Onsdagens test är överst. I mitten är torsdagens test. Nederst är testet som jag tog nu på morgonen.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: