Positivt och negativt

Positiva reflektioner den fjärde ruvardagen:
+ Molvärken håller i sig. Vid samma tidpunkt under vår första ivf hade jag inte det minsta symtom.
+ Molvärken har ökat i styrka.
+ Molvärken känns både i livmodern och bak på ryggen.
 
Negativa reflektioner den fjärde ruvardagen:
- Molvärken går ibland över i intensiv smärta och hugg. Något som jag förknippar med hur det kändes i slutet av vår första ivf dagarna innan blodet kom.
- Dumt nog tog jag ett graviditetstest imorse som var riktigt negativt oavsett i vilket ljus eller vinkel som jag studerade resultatet. Visst det är tidigt att testa, men ändå...
- Det känns som om mängden flytningar har ökat. Något som brukar hända före mensen.
 
Ikväll ska jag försöka glömma allting en stund och dansa loss på mitt favorit danspass. Imorgon är det julbord med jobbet. Jag försöker nu hitta små hållpunkter som ger lite extra ljus i tillvaron.
1 emma:

skriven

Knappt 15% av gravida får positivt test 9 dagar efter ägglossning (som du bör vara idag), så minst 85% får just blanka test (källa fertility friends)! Hang in there!! Håller tummarna för flingan och dig ❤

Svar: Tack snälla du. Statistiken tröstar :). Har dock gråtit halva kvällen över att allt känns hopplöst. Molvärken har övergått i hugg. Men tack än en gång för att du hejar på oss! Kram
langtaneftersyskon.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: