Myshelg

 
Jag gör allt vad jag kan för att njuta av livets stunder. Efter att ha nattat sonen i fredags kröp jag upp i soffan bredvid sambon för vuxet fredagsmys. Ölkorv och goda ostar framför en bra film. Värmeljus var så klart obligatoriskt.
 
Igår var det en större julmarknad i trakterna. Trots novemberregn hoppade vi in i bilen och åkte dit. Det var supermysigt. Sonen var så lycklig över att kunna klappa getter och få rida på en ponny. Hans leende strålade och lyste upp den i övrigt gråa dagen. Själv njöt jag av att gå runt med min lilla familj och provsmaka all mat. Jag fick ett infall och köpte med mig en stor halmbock hem. Mot slutet av marknaden stötte vi ihop med ett föräldrapar från föräldragruppen. De var där med sin treåring och mamman var utan tvekan gravid igen sina 36 år till trots. Vi småpratade en stund med dem och det var faktiskt trevligt. Sen gick vi mot bilen i mörkret som gjorde all julbelysning så vacker. Då tänkte jag stilla på hur konstigt det är att alla liksom bara lyckas bli gravida. Hur lätt det verkar. Jag lät mig dock inte försjunka i mörka tankar, utan höll handen med sonen och hade på mig halsbandet som han gjort till mig på dagis. Någonstans tror jag faktiskt att jag kommer klara av om vi förblir en enbarnsfamilj.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: