Sjukhusögonblick

Direkt på morgonen var det dags för mig att ordna ny landstingslegitimation. Jag styrde därför stegen mot sjukhuset och inte jobbet. När jag kom till sjukhuset kände jag stor tacksamhet för att jag inte behöver jobba där dagligen. Sjukhuset är ju fullt av gravida och nyförlösta bebisar.
 
Det första jag såg när jag kom in var en mamma med en rödmosig nyfödd bebis i famnen. Längtan och sorg trängde in i mig och jag tittade undan. Bara för att istället se en höggravid kvinna med värkar stödd på sin man. Mannen hade BB-väskan i högsta hugg.
 
Att fotograferingsstället ligger nära ultraljudsavdelningen känns oickså ironiskt. Nästa gång som jag ska till sjukhuset tänker jag vara gravid. Just det! Jag räcker ut tungan mot barnlösheten för att tro på vår FET. Idag känner jag av visst molande och ägglossningsstickan var svagt starkare, även om det är en bra bit kvar till omslag.
1 Sofie:

skriven

Fy vad jobbigt att du behövde gå dit :/ jag reagerar samma när jag ser stora gravid magar och nyfödda bebisar det skär i hjärtat..

Svar: Visst är det jobbigt! Och när man försöker bli gravid är magar och nyfödda bebisar det enda man ser.
langtaneftersyskon.blogg.se

2 Anna:

skriven

Du skriver fint och målande... Känner igen mig :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: