Uppladdning

Nu börjar det dra ihop sig. Jag känner ett visst pirr i magen! Om allt går som det ska ruvar jag på en blastocyst om två dygn. Jag har dragit ner på sockerintaget sen i söndags. Det gjorde jag även inför förra ivf:en, men efter jobbiga prövningar släppte jag efter och åt en del socker. Denna gång tänker jag vara mer sträng. I övrigt kommer jag äta som vanligt. Jag försöker också låta bli att oroa mig och gå in för att slappna av. Njuta av dagen och leva livet här och nu. Det är faktiskt inte så mycket som jag kan påverka. Embryot finns i frysen och sen är det upp till embryot hur det klarar att tinas. Det enda jag behöver göra är att infinna mig i Örebro på avtalad tid och vara kissnödig. Det ska jag klara, även om jag tycker att det är klurigt att vara lagom kissnödig. Någon med råd kring hur man kan göra? Sist drack jag mycket varpå jag behövde kissa konstant och sedan fylla på igen. Jag hamnade i en ond cirkel.
Jag funderar också över ägglossningen. Jag tror ju att den skedde i söndags eftersom jag fick utslag på ägglossningstest då, men jag kände av ett visst molande både under söndagen och måndagen. Tidigt på tisdagsmorgonen vaknade jag dock av en fruktansvärd smärta från äggstockarna/livmodern. Det kändes som om något slets sönder och jag mådde illa. Själva smärtan höll i sig under ca 30-45 minuters tid, varpå den klingade av igen. Sen har allt varit som vanligt. Jag undrar om det var ägglossningen som kom senare än vad den borde efter lh-stegringen?  Smärtan kom ca 60 timmar efter det positiva ägglossningstestet. Eller så kanske det var någon cysta eller liknande som sprack? Har känt denna enorma smärta förut, ofta i samband med ägglossningen, men då oftast före ägglossningen. Senast var det på vintern 2012. Vid ett par tillfällen har jag t.o.m. sökt akut för det och då har man sett vätska i äggstocken varpå man misstänkt cystor. Oavsett vilket hoppas jag att det inte påverkar behandlingen. Någon av er andra som har teorier kring smärtan?
1 Rosalegobitar :

skriven

Vad spännande! Hoppas allt kommer gå bra! Har också ägglossning nu så man kan bara hoppas men jobbigt att hoppas.

Svar: Tack! Hoppas att ni lyckas denna gång :) Men jag förstår vad du menar ang att hoppas. Det är svårt efter många besvikelser. Men samtidigt handlar ju hopp också om att våga se ljus när det mesta är mörkt.
langtaneftersyskon.blogg.se

2 Sandra:

skriven

Håller verkligen tummarna för er nu!!! Nu ska det lyckas!!! Själv fick jag mens igen i tisdags och sjönk till botten totalt :( Blir vårt 18:e försök nu. Ska ringa och boka tid för utredning i nästa vecka. Trodde aldrig att jag skulle behöva det, när det gick hyfsat lätt med första barnet. Så låg just nu :(

Svar: Tack snälla du! Vad tråkigt att det inte blev något på ert 18:e försök. Hoppas er utredning kan ge er svar på varför det dröjer. Men jag förstår om känslan är tu delad. Jag hade ju heller aldrig trott att vi skulle hamna här.
langtaneftersyskon.blogg.se

3 Anna:

skriven

Lycka till!! Har börjat följa din blogg nyligen och håller tummarna för er! Vi har försökt i ca 1 år men har ännu inte bokat utredning då jag blev gravid men fick missfall.

Svar: Tack! :) Lycka till själv!
langtaneftersyskon.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: