Hemma igen

Äntligen har sambon kommit tillbaka igen. Jag har fått lite avlastning med sonen och tagit min tillflykt till matlagning och blomsteraffärer. Och jag är glad att min sambo är hemma igen. Att man faktiskt kan ha sex för att man tycker om varandra och inte för att man ska bli gravid. Sex ska vara skönt och roligt. Inget tvång där man ska tima in ägglossningen, analysera sexpositioner eller huruvida man som tjej ska ha orgasm. På grund av ivf:en var det ett tag sen vi hade sex sist. Jag har faktiskt saknat det.
 
Under ytan bor dock ångesten och rädslan som uppfyller mig och som får mig att snabbt skifta sinnesstämning. Jag blir känslig för kommentarer och handlingar. Denna del kommer nog finnas kvar så länge vi försöker bli gravida. Den dagen vi officiellt ger upp kanske det kommer att stabiliseras, men jag är ännu inte redo för det än. När det är dags kommer jag veta det. Men jag hoppas såklart att den dagen inte kommer utan att jag är gravid redan denna jul. Tiden fram till nästa ivf ska jag försöka fokusera på den sortens positiva tankar.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: