Påskinlägg

Nu är det påsk. Jag har haft ett par härligt lediga dagar med familjen. Förra året var påsken fylld av oro och ångest inför vår fertilitetsutredning. En tid då vi hade flera funderingar, men inga svar. Nu har jag en busig lillebror i magen som redan i vecka 22 ger mig flera kraftfulla sparkar och får mig att hoppa högt. Jag anar att vi har en riktig busunge på gång. Vad jag kan minnas sparkade aldrig sonen så hårt. Rörelserna känns väl på utsidan av magen sen ett par veckor tillbaka. Jag märker att lillebror har en viss dygnsrytm redan. Mycket aktivitet kl 06, 10, 14, 18 och hela kvällen. Ofta när jag vaknar mitt i natten känner jag hur han också är vaken. Vi kommer nog få fullt upp i augusti...
Sonen har kommit in i en period när han ogärna pratar om bebisen. Hoppas det vänder så småningom. Jag tar det lugnt och väntar ut honom.
I övrigt känner jag mig stor och otymplig. Har denna graviditet låtit bli att väga mig då jag tyckte att det stressade mig förra gången. Den konstanta hungern får mig dock att misstänka en stor bebis. Sonen vägde 4030 gram när han föddes.
 
Mage i vecka 22 (21+0) efter påskmat, påskgodis och med busig bebis:
 
1 Lisa:

skriven

Härligt att det rullar på! Fin mage du har. :)

Svar: Tack! :) Hoppas du haft en skön påsk!
langtaneftersyskon.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: