Det är nära nu

Nu närmar sig Dagen med stort D. Jag har bara fyra dagar kvar som gravid. Det känns obeskrivligt konstigt. Jag läser broschyren "till dig som ska genomgå planerat snitt", men ändå greppar jag inte riktigt stunden. På söndag kväll och måndag morgon ska jag desinficeras från topp till tå. Jag misstänker att jag kommer få be sambon om hjälp för att komma åt överallt. Jag ska fasta och infinna mig på förlossningen kl 8:30. Exakt när snittet kommer äga rum vet jag inte.
I helgen ska jag packa färdigt BB-väskan. Hittills har jag enbart packat bebiskläder och bindor. Jag vet inte hur länge jag kommer bli kvar på sjukhuset, enligt broschyren ska jag räkna med tre dagar. Allt beror ju på vad som händer med bebisen och mig.
I magen har jag en busig bebis som hickar och knuffas. Han har ingen aning om att han kommer plockas ut på måndag. I nio månader har min livmoder tagit hand om honom, men nu ska han möta världen. Jag kommer äntligen kunna hålla den lilla knuffande handen i min. Glädje och nervositet är bara några av alla de känslor som jag känner just nu. Snart är jag tvåbarnsmamma. Min älskade son storebror.
1 Liveteftermissfall.wordpress.com:

skriven

Åh vad fint skrivet! Lycka till på måndag och vila ordentligt på BB med er skatt i famnen! Massa av kramar!

Svar: Tack så mycket! Kram tillbaka :)
langtaneftersyskon.blogg.se

2 Maria:

skriven

Jag har följt din blogg sen förra sommaren, och det har varit jättekul att följa med på resan. Från Flingan till Lillebror! Jag ska hålla tummarna för er på måndag och hoppas att ni kan njuta av en lugn lördagkväll innan allt vänds på huvudet! Personligen hoppas jag att du fortsätter med en blogg om att vara tvåbarnsmamma, men förstår om bloggen spelat ut sin roll. Lycka till!

Svar: Tack så mycket för dina ord! Ni läsare har betytt otroligt mycket på vår resa. Jag får se hur jag gör med bloggandet. Just nu känns det som att jag kommer avsluta bloggen när vi har lillebror här och det nya livet börjar. Tiden får dock utvisa vad som händer. Kram till dig!
langtaneftersyskon.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: