Och så är drömmen uppnådd

 
Jag ligger just nu i en sjukhussäng med lillebror vid min sida. Han föddes 10:06 och vägde 3915 gram och var 54 cm lång. Han skrek i princip innan de fått ut honom ur livmodern och snittade 10, 10, 10 i apgar.
Det enda som i stunden kändes tragiskt var att jag behövde sövas. Jag som denna gång skulle vara pigg och uppleva allt. Trots att ryggen kändes bra enligt narkosläkaren fick han till sist efter ca 30 försök konstatera att det inte gick stt lägga ryggbedövning. Smärtan som jag fick utstå under försöken var hemsk. Jag grät dock när de gav mig sömnmedel och när jag vaknade. Sen klockan kvart över tolv har dock lillebror varit vid min sida. Han förefaller lugn när han får vara nära och han har försökt amma. Jag hoppas att vi knyter an till varandra trots den mindre bra starten. Inte ens ett planerat snitt är helt planerat. Storebror har varit här och hälsat på. Det känns som om de i alla fall fick en bra start tillsammans.
1 Livet efter missfall:

skriven

Grattis till lillebror och välkommen till världen! (Och mamman och resten av familjen.)

Svar: Tack :)
langtaneftersyskon.blogg.se

2 Lisa:

skriven

Stort grattis till hela familjen!

Svar: Tack så mycket!
langtaneftersyskon.blogg.se

3 Hanna Karlsson:

skriven

Stort grattis!

Svar: Tackar!
langtaneftersyskon.blogg.se

4 Maria:

skriven

Stort grattis till lillebror🌷Äntligen är han här💗Hoppas ni mår bra allihopa!

Svar: Tack! Vi mår bara bra. Kram!
langtaneftersyskon.blogg.se

5 Lisa:

skriven

Stort grattis! Äntligen får ni börja leva som en familj alla fyra. Jag hoppas att ni mår bra och att du får återhämta dig snabbt. Kramar! 💕

Svar: Tack! Nu är allt bra, även om snittet fortfarande gör lite ont. Önskar er all lycka i fortsättningen på ert nya liv med lillasyster! Kram
langtaneftersyskon.blogg.se

6 Lin:

skriven

Åhh!! Så himla mysigt det ser ut! Äntligen! Ett stort Grattis<3
Jag förstår att du är besviken över sövningen. Men knyta an gör ni lika bra ändå. Kram

Svar: Jo nog känns allt bara bra nu. Trots sövningen blev starten på livet med lillebror bättre än starten med storebror. Kram
langtaneftersyskon.blogg.se

7 Azielle:

skriven

Grattis till hela familjen. Så underbart att han äntligen är här.

Jag är ledsen att du inte fick den förlossningsupplevelsen du ville ha. Jag blev också sövd vid mitt snitt vilket jag i efterhand har tyckt var rätt skönt. Ibland gör det ont att jag inte fick vara där när hon föddes, men samtidigt vet jag att stunden pappan fick själv med henne är ovärderlig för honom.
kramar!

Svar: Tack! Så här fem dagar efter spelar sövningen ingen roll. Vi har ändå fått en underbar start. Kram
langtaneftersyskon.blogg.se

8 Sandra:

skriven

Stort grattis till lillebror!!! Hoppas allt gick bra trots att det inte blev riktigt som planerat!

Svar: Tack. Allt är bara bra! Lycka till nu!
langtaneftersyskon.blogg.se

9 Darkeningangel:

skriven

Stort grattis till lillebror och hela familjen. :-) Äntligen har ni två mirakler i er familj. Njut nu av tiden även om det är en stor omställning att gå från ett till två barn.
//Anna

Svar: Tack! Nu är det nya utmaningar som gäller :). Hoppas allt är bra med er!
langtaneftersyskon.blogg.se

10 Darkeningangel:

skriven

Japp allting är bra här. Lillasyster blir sex månader nästa vecka och imorgon börjar storasyster skolan. Lillasyster är en härligt envis och nästan alltid glad bebis som skrattar så hon kunnat när storasyster apar sig. Det bästa med två barn är att se likheterna och även olikheterna syskonen emellan tycker jag.
//Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: