Fortsatta krämpor

Vi fick ett bra resultat på vårt kub-test. Det känns skönt. Ett steg på vägen är avklarat. Den 18/3 har vi tid för rutinultraljud. Det ska bli spännande att se vem som döljer sig i min växande mage. Just nu känns det lite som en lillebror. Denna gången har ju inte naturen styrt utan det beror på om det var en x- eller y-spermie som handplockades vid ivf:en.
 
Sedan jag skrev det senaste inlägget har kräkningarna kommit tillbaka. Efter snart åtta veckor känns det riktigt segt... Rädslan att de inte kommer ge med sig finns där. Men jag lever på hoppet eftersom jag kräktes sista gången i vecka 17 med sonen. Kanske har jag bara tre veckor av kräkningar kvar? Tänk om jag kan börja laga mat igen och äta tillsammans med resten av familjen? Jag har den senaste tiden märkt av halsbränna och tryck över bröstet pga kräkningar och graviditet. Tar därför gaviscon vid behov och upplever att det hjälper. Synd att tuggtabletterna smakar så illa bara. Igår testade jag att hoppa över lergigantabletterna, men illamåendet var då hemskt och jag höll inte ut längre än lunchtid. Jag hickar mig fortfarande genom dagarna. Jag har för mig att hickningarna gav sig när illamåendet försvann vid förra graviditeten.
 
Jag sover dåligt på nätterna. Oftast somnar jag vid tio, men sen vaknar jag klockan tre och är kissnödig. Därefter är det svårt att somna om och jag ligger vaken i ett par timmar. Sen brukar jag slumra någon timme innan jag vaknar av att sambon och sonen går upp. Dagtid brukar jag sova ca en timme på eftermiddagen.
 
I övrigt märker jag av en trög mage. Något som inte direkt var påtagligt förra graviditeten.
 
På det stora hela börjar jag dock här och där njuta över att vara gravid. Jag vill tro att augustibebisen är min sista graviditet och att jag sen resten av livet kan se fram emot en vardag som tvåbarnsmamma.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: