Kräkas på stan

Genom att vara sjukskriven har jag denna graviditet sluppit kräkas offentligt. Med sonen var det en del av min dagliga rutin att kräkas från broar och på gågatan på väg till och från jobbet. Jag lyckades till sist koppla bort omgivningen.
Idag var tanken att jag skulle ta en McToast till frukost. De sista metrarna innan jag var framme vällde illanåendet upp och jag kräktes på gatan. Eftersom jag numera är oförberedd på denna typ av attacker hade jag ingen påse med. Ett par männkskor på väg till jobbet blev vittne till händelsen. Jag undrar om de tänkte att jag var full eller i bästa fall magsjuk. Jag hoppas att händelsen inte behöver upprepas fler gånger denna graviditet.
Illamåendet vill inte släppa taget än, men jag njuter av någon enstaka kräkningsfridag ibland. 
 
I övrigt har jag börjat kika lite på bebisnamn i syfte att fokusera på något annat. Jag tycker precis som sist att pojknamn är så svårt. Jag har en förkärlek för internationellt gångbara namn som är lite längre. Resultatet blir bibliska namn, trots att jag inte är religiös. Jag avvaktar dock rul innan jag går in helhjärtat för att hitta ett namn. Nu kollar jag mest för att göra den lilla personen i magen mer verklig.
 
Ett annat bekymmer är att min vinterjacka snart inte går att knäppa längre. Det känns ju onödigt att köpa en gravidvinterjacka med bara någon månad kvar till våren.
 
Uppdatering: Bara för det kräktes jag på vägen hem också. Det var den lunchen. Suck! Dagens positiva är dock att jag utan tvekan känt bebissprattel i magen :).

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: