Planer

Jag är nu sjukskriven februari ut. Planen är att jag sedan börjar arbeta i början av mars. Då har mitt illamående två veckor på sig att vända. Bra dagar tror jag att det kan göra det, dåliga dagar tvivlar jag.
Själv ska jag försöka aktivera mig mer dagtid, att t.ex. försöka ge mig ut en kort promenad varje dag. Jag har ju i princip varit helg sängliggande under två månaders tid. Lite luft, ljus och motion kan göra mig gott. Jag hoppas att våren kommer nu!
Jag försöker justera doseringen av lergigan så jag kan börja minska intaget, t.ex. hoppa över lunchtabletten. 
Läkaren trodde att jag mycket väl kan ha magkatarr. Jag ska därför ta renni och gaviscon dagligen. Läkaren tyckte att jag kunde prova losec, men apoteket tyckte att jag kunde börja med renni. Hittills tycker jag att det istället gör mer ont upp till i magen, men kanske är det för att jag är mer uppmärksam på besvären. Magen känns som en ballong efter intag av mat.
Jag var förbi jobbet en sväng igår efter läkarbesöket. Det var roligt att se kollegorna igen. De tycker att jag fått en mage och kallade mig för tjockis. Samtliga verkar tro att det är en liten kille därinne utifrån ultraljudsbilden. Vi får se om de har rätt. 
1 lisilo.blogg.se:

skriven

Intressant att läsa din blogg då vi också väntar vårt andra barn i augusti. Hoppas det ger med sig med illamåendet för dig!

2 Azielle:

skriven

Jag hoppas att det vänder för dig snart! Det är på tiden att du får må bra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: