En första magbild

 
 
Efter en bättre dag då jag lyckats klämma i mig tre McToast, kycklingsallad, fruktsallad samt fyra pannkakor vågar jag mig ikväll på en första magbild. Jag är nu i vecka 11 (10+3) och tycker nog att magen är lite större än innan. I alla fall så här på kvällen. Jag känner mig dock ännu bara småtjock. Men jag klappar titt som tätt på magen och säger "god natt Flingan", precis som jag gjort varje natt sen den 28/11 då Flingan fördes tillbaka.
 
Hur känner jag mig nu i vecka 11?
- Jag känner mycket växtvärk och ligamentsmärtor. Det gör ont när jag nyser och ibland när jag reser mig plötsligt ur sängen.
- Illamåendet kan ibland hållas i schack på en acceptabel nivå genom att jag äter regelbundet större delen av dygnet. Och så länge jag tar mina lergigantabletter. Kväll och morgon är numera de värsta perioderna på dygnet.
- Kissnödig! Med sonen minns jag inte att det var lika påtagligt. Jag brukar kissa en gång under natten. Ibland går det trögt att kissa och det är svårt att tömma blåsan helt.
- Jag drömmer mycket och ganska konstiga drömmar. Sömnen är ganska orolig och jag vaknar flrera gånger under natten.
- Jag funderar mer och mer på vem som finns i min mage.
 
Matlagning är fortfarande svårt på grund av iölamåendet. Jag har dock lyckats bemästra konsten att göra pannkakor. Förr såg de alltid ut som en omelett, oavsett vad jag gjorde, men nu ser de ätliga ut :). Jag tycker att det är kul, för någonstans bör ju en mamma kunna göra fina pannkakor. Sonen konstaterade att det var "världens bästa pannkakor" idag. Det tar jag som klart godkänt.
 
1 Azielle:

skriven

Så fin du är! Och snyggt jobbat med pannkakorna, jag har helt ärligt aldrig klarat av att göra en riktig pannkaka. Det blir bränd röra av det hela. Tur att Mumrik är en mästare på pannkakor så att jag slipper.

Svar: Tack snälla du :). Min sambo är också bra på pannkakor som tur är :).
langtaneftersyskon.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: