Inskriven på MVC

Jag har en riktig skitdag idag. Jag tror att det är straffet för att jag inte kräktes imorse samt att jag ansträngt mig genom att gå till MVC idag. Ikväll bara kräks och kräks jag samtidigt som magen kurrar. Vad kroppen motarbetar mig!
 
Nu är jag i alla fall inskriven som gravid i rullorna. Alla obligatoriska frågor är besvarade och jag ska följa basprogrammet. P.g.a. jag hade högt blodtryck sist kommer det ev. bli fler kontroller på slutet av graviditeten. Och eftersom jag hade en jobbig förlossning som slutade med akut kejsarsnitt, kommer jag så småningom att få ett möte med förlossningsläkare för att diskutera förlossningssätt. Det känns bra. Just nu har jag inte orkat tänka så långt fram, utan all energi går åt till illamåendet. Men jag vet att det finns mycket att diskutera.
 
Barnmorskan pratade om att jag ev. borde börja skära ner på Lergiganet eftersom jag tar så många tabletter. Just nu tror jag verkligen inte att det är görbart. Med sonen var nästan de värsta illamåendeveckorna mellan vecka 12-14. Målet är ju dock att jag så småningom ska kunna sluta med tabletterna. 
 
Nästa punkt i basprogrammet hos landstinget är ultraljud i vecka 18. Därefter kommer jag träffa barnmorskan i vecka 25. Då är vi inne i maj och det är sommar. Och jag mår förhoppningsvis bra.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: