Lillebror!

 
Idag hade vi vårt rutinultraljud. Vi fick se en pigg krabat som viftade med händerna, sparkade med benen och som drack fostervatten. Den lille pojken var mycket söt och proportionerlig. Hans storlek motsvarade BF 12/8, men eftersom vi gjort ivf kvarstår BF 15/8. Allt såg bra ut och hjärtat hade fyra fina kammare som slog. Mitt favorit pojknamn börjar på B. Vi får se om det blir vårt slutgiltiga val :).
 
Jag är så glad att lillebror såg pigg och fin ut. Jag hade någonstans ställt in mig på en pojke. Men jag har ändå haft en stunds jag-kommer-aldrig-få-en-dotter-känslor. Det känns lite konstigt att känna så efter att ha varit barnlös, för det allra viktigaste är ju att vår bebis mår bra och att vår son får ett syskon. Jag kommer inte sakna rosa kläder, men jag kan känna en saknad över att jag kommer vara den enda kvinnan i familjen. Att jag inte kommer få en dotter att dela mensbesvär eller graviditetsupplevelser med. Jag har själv alltid stått min mamma nära och haft minimal kontakt med min pappa. Likaså har mitt umgänge alltid varit tjejkompisar, men inga killkompisar. Men samtidigt är kön inte allting. Jag älskar hur min son ibland struntar i sina bilar och hellre gör halsband, leker med djur eller pratar om princessbarbies. På sikt kan jag sakna det där andra tjejiga. Det är därför jag redan nu ville veta vem som döljer sig i magen. Nu har jag tid att vänja mig vid tanken på att vara en pojkmamma. På så sätt kan jag istället fullt ut älska vår andra lille pojke när jag träffar honom. Det är ju ganska bekvämt att kunna återanvända alla kläder :). Jag kunde dock inte hålla mig från att köpa ovanstående plagg till honom.
 
Jag ser verkligen fram emot att lära känna lillebrors personlighet och se om han ärvt sin storebrors vackra utseende.
1 Lina:

skriven

grattis!!

Jag förstår tankarna fullt ut. Jag har en dotter, men ska få en son och har fortfarande inte vant mig vid tanken såhär en månad innan BF. Men jag har dragit slutsatsen att det handlar mycket om min egna brist på manliga förebilder.. Dock tur att våra söner får fantastiska pappor ☺️ Förresten, så delar jag mer gravidtankar med svärmor än min egen mor, så det finns hopp 😉

Svar: Tack :) Jo jag tänker att kanske kommer jag få en trevlig svärdotter att dela sådana tankar med :)
langtaneftersyskon.blogg.se

2 khaleesi:

skriven

Så mysigt med en pojke! :)
dem kommer nog få mycket roligt ihop. Min väninnas pojke vill vara tjej på riktigt och använder bara "tjejsaker/kläder". Så man vet aldrig hur dem vill vara. ;)

Svar: Tack :) Haha så är det ju. Håller mina tummar för dig imorgon!
langtaneftersyskon.blogg.se

3 Oslofru:

skriven

Så underbart att få se den lilla krabaten på ultraljud <3

Svar: Visst är det :)
langtaneftersyskon.blogg.se

4 Sandra:

skriven

Grattis till pojken! Skönt att allt så bra ut! Själv har jag nu 3 veckor kvar till RUL! Längtar ihjäl mig!

Svar: Tack. Förstår att du längtar :)
langtaneftersyskon.blogg.se

5 Helena:

skriven

Åh vad skönt att allt såg bra ut! Stort grattis till er lilla kille. Jag hoppas att du får börja må bättre snart också så att du kan få njuta av den andra halvan av graviditeten.
Kram Helena

Svar: Tack! Det känns skönt att ha RUL avklarat. Nu ska jag njuta och hålla tummarna när det är dags för er att köra igång igen :)
langtaneftersyskon.blogg.se

6 Meangeleyes:

skriven

Grattis!
Vad härligt att allt ser bra ut och ytterligare en pojke kommer bli kanon!
Jag får väl erkänna att jag kände ett litet stick av besvikelse vid RUL när hon sa att hon trodde att det var en lillebror, då ville jag nog faktiskt ha en flicka till men lillebror är så rätt i vår familj!
Och man vet ju aldrig, mirakel kan ju ske och det kommer en flicka till er såsmåningom! =)

Svar: Pojkar är definitivt roligt och med sonen har jag som sagt lärt sig att könet inte har så stor betydelse :). Inom mig har jag dock alltid tänkt en pojke och flicka. Fast det är ju inget som man kan styra över. Efter ivf och en hittills jobbig graviditet är jag mer än tacksam för mina två mirakelpojkar :).
langtaneftersyskon.blogg.se

7 darkeningangel:

skriven

Åh vad kul med en lillebror. Grattis ♡
Och självklart är det tillåtet med de känslorna du har. Tror att det är viktigt att få lufta sina tankar och känslor under en graviditet oavsett hur de ser ut.
Kram

Svar: Tack för grattis och uppmuntran! :)
langtaneftersyskon.blogg.se

8 Lisa :

skriven

Åh grattis grattis till den perfekta pojken i magen! ♡

Svar: Tack så mycket!
langtaneftersyskon.blogg.se

9 Azielle:

skriven

Men åh, en lillebror! Så otroligt fint och underbart♥

Svar: Tack snälla du :)
langtaneftersyskon.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: