Och kräkningarna är tillbaka

Nu kommer jag beklaga mig. De förbaskade kräkningarna som minskade för någon vecka sen har nu ökat i styrka. De senaste fyra dagarna har jag kräkts dagligen. Och jag som är i vecka 19. Kunde jag inte fått slippa detta nu? Känner mig idag övertygad om att jag kommer få dras med detta under resten av graviditeten. Jag hade hoppats att de skulle klinga av. Rent psykiskt känner jag mig knäckt. Vill inte ta lergigan längre. Även om de hjälper lite blir jag otroligt trött av dem samtidigt som de ger mig hjärtklappning och muntorrhet. Jag vill ju också undvika mediciner för bebisens skull. Finns det någon annan som kräkts så här länge? Hur kan man göra för att hantera det? Tycker att det är jobbigt nog att återhämta mig efter t.ex. kräksjuka... Finns det någon återvoändo efter att ha kräkts månad efter månad?
1 Ester - ett kreativt liv:

skriven

Usch vad jobbigt för dig! :( Hoppas verkligen att det släpper och/eller att du hittar något som funkar! Ingefära verkar ju många rekommendera men jag har själv inte provat det så jag vet inte om det funkar. :)

2 Lisa:

skriven

Hej! Fy fasen att du fortfarande ska må sådär. Jag lider med dig. Vet hur det känns.Jag spyr fortfarande då och då i v 27 och äter ondansetron mot illamående. Kan gå korta promenader nu för tiden, mer klarar jag inte ännu. Helt galet! Krya på dig. Ta en dag i taget. Kram! ♡

Svar: Tack! Din stackare. Att kräkningarna liksom inte vill ge sig denna gång. Jag försöker räkna ner. Är ju halvvägs snart i alla fall :). För dig börjar det ju verkligen dra ihop sig. Krya på dig med! Kram
langtaneftersyskon.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: