Urinvägsinfektion

Igår kände jag att det sved när jag kissade. Som gravid kissar man ganska ofta och toabesöken blev snabbt en pina. På kvällen tyckte jag att det sved mindre, men jag ringde ändå 1177 som ordnade en tid hos jourläkare eftersom urinvägsinfektion hos gravida ska behandlas. 
Jag hann bara precis lämna ett urinprov innan en läkare kom och sa att jag hade urinvägsinfektion.  Hon pratade snabbt och sprang iväg inom en minut. Jag fick antibiotika att hämta ut.
Nu har jag alltså lyckats få mitt livs första urinvägsinfektion konstaterad. Efter googlande är jag ännu mer förvirrad och oroad för lillebror. Ord som CP-skada, gbs, fosterdöd och njurbäckeninfektion kommer upp överallt. Hade verkligen klarat mig utan detta just nu. Jag ska försöka få tag i MVC och se om de kan ge mig lite svar på sådant läkaren inte hade tid för.
1 Maria:

skriven

Jag är HELT säker på att du kan vara lugn. Det är supervanligt att gravida får urinvägsinfektion, alltså jättevanligt, och det händer absolut inte något med de allra allra flesta! Kommer gå finfint - hoppas bara inte du får ont i magen av antibiotikan, men det går över det med!

Svar: Tack :) Jag hoppas det. Magen klarade antibiotikan helt okej och bebisen har sparkat som aldrig förr.
langtaneftersyskon.blogg.se

2 Emma:

skriven

Jag hade uvi flera gånger under båda mina graviditeter. Jag hade dessutom både gbs och njurbäckeninflammation. Båda barnen klarade sig fint. Det vanligaste är att allt går bra!
kram

Svar: Skönt att höra att det finns andra med liknande erfarenhet. Ska till barnmorskan imorgon och få remiss så de kan göra en ny odling. Det känns bra att få uppföljning. Kram!
langtaneftersyskon.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: