Uppdatering vecka 26

Idag var jag hos barnmorskan för mitt första riktiga besök enligt basprogrammet. Jag är glad för att jag är omföderska annars hade jag blivit stressad av min barnmorskas vimsighet. Om jag lyckas få svar på någon fråga får jag ett rörigt svar, om jag ens får något svar... Idag visade det sig även att hon inte skickat remiss för diskussion ang förlossningssätt, trots att hon sa på inskrivningen att hon gjorde det då. Nu har förhoppningsvis remissen gått iväg. När vi pratade om förlossningssätt idag kände jag stressen och oron komma smygande. Jag vill inte ha ett 36 timmars misslyckande igen där ingen lyssnar på när jag säger att inget händer. Jag är även orolig för att mitt snitt ska spricka.
 
Alla värden var bra och mitt sf-mått låg något över kurvan. Jag tvingades också väga mig igen (har helt låtit bli det sen inskrivningen) och kunde nu konstatera att jag gått upp ca 15 kg. Hjärtslagen var snabba även om de gick ner mot 148 ett par gånger. Barnmorskan konstaterade att pojken därinne var riktigt livlig och aktiv.
 
Barnmorskan utgår helt utifrån BF 12/8 d.v.s. utifrån bebisens storlek på ultraljudet och inte själva ivf:en. Jag tycker att det känns konstigt och vidhåller BF den 15/8. Det enda positiva med ett tidigare BF är att jag ev. blir igångsatt tidigare om det skulle behövas. Där jag bor kan man som mest gå få tre veckor över tiden...
 
I övrigt mår jag bättre psykiskt just nu. Det är härligt att allt känns lite ljusare igen.
1 Sandra:

skriven

Vad härligt att läsa att det börjar kännas ljusare igen!
Här går det väldigt upp och ner just nu. Har fått jobbigt med foglossning och vissa dagar är verkligen pest. Har precis gått in i v 25 nu och har mitt första besök hos BM (sen inskrivningen) först i v 27. Längtar efter att få höra hjärtljuden för första gången!

Svar: Vad kul att höra ifrån dig :) Stackare som har drabbats av foglossning. Det fick jag de sista månaderna förra graviditeten. På mig gav sig smärtan när jag slutade jobba. Hoppas att det kommer fler bättre dagar innan ert efterlängtade syskon kommer! :) Kram
langtaneftersyskon.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: