Ruvarmorgon

 
Idag vaknade jag upp som ruvare. Jag hoppas med hela hjärtat att flingan är kvar därinne och har det bra.
Tyvärr känns det lite för mycket som en vanlig dag. Igår var jag skengravid med en massa tecken. Idag är oron tillbaka. Oron över att min livmoder är tom. Kanske var jag för orolig igår? Kanske sov jag för dåligt inatt? Kanske misslyckades jag med crinonen? Kanske rörde jag mig för mycket igår? Det känns som att allting kan hindra mig från en graviditet. Jag jämför med vårt första ivf där symtomen avtog ungefär 6-7 dagar efter äggplocket. Alltså ungefär där jag är nu.
Jag försöker fokusera på att andas vidare. Att med glädje leka med sonen och att julpynta vår lägenhet. Jag tänder små adventsstjärnor här och var. Stjärnor av hopp och längtan.
1 lin:

skriven

Nej, nej, nej!! Du får inte jämföra ett färskförsök med ett FET! Jag repeterar, du FÅR INTE!! Nu är du ju i en helt naturlig cykel, nästan inga mediciner alls. Det blir ju inte detsamma som vid IVF när man är fullproppad av hormoner. De "symtom" du hade då var troligtvis biverkningar av ägglossningssprutan. Det är alldeles för tidigt för symtom och du har inte gjort något fel. Tänk tvärtom, om du skulle ångrat dig nu och insett att du inte vill bli gravid då hade det inte funnits någonting du kunnat göra ändå för att förhindra en graviditet. Du hade kunnat springa flera mil, dricka sprit, äta rökt lax med brie, stressa ihjäl dig, men likväl -om embryot funkar som det ska så hade du blivit gravid!!:-) Kram

Svar: Tack för dina kloka tankar. Idag känner jag mig mer hoppfull. Det är den där berg och dalbanan som jag hoppat på som spökar :) Vet du förresten hur man ska göra med mat och liknande? Jag minns från graviditeten med sonen att fostret egentligen inte kan få i sig nåt före vecka 8. På onsdag ska jag på julbord med jobbet. Tror du att jag kan äta som vanligt, eller ska jag köra någon gravidvariant? Alkohol är ju en sak som jag skippar, men hur är det med rökt lax och ost?
langtaneftersyskon.blogg.se

2 lin:

skriven

Jag undviker sådant när jag ruvar eftersom det väl är listeria man är rädd för i osten, vilket kan ge missfall och något annat i laxen. Men riskerna är nog minimala!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: